Saturday, September 22, 2012

바보엄마 (傻瓜妈妈)

看了傻瓜妈妈,又哭残了!

不管是妈妈的爱还是社长大叔的爱,都让我好好好感动。。。感触好多好多。。。

妈妈的爱真的好好好伟大。。。 社长大叔的爱也好好好伟大。。。

社长大叔对傻瓜妈妈的爱:

I carry your heart with me
(i carry it in my heart)
I am never without it
(anywhere i go you go,my dear;and whatever is done
by only me is your doing,my darling)


I fear no fate
(for you are my fate,my sweet)
I want no world
(for beautiful you are my world,my true)
and it’s you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you


E.E Cummings (1920)

我可能还不是妈妈,没办法百分百的体会做妈妈的感受。。。可是身为女儿,绝对是可以感受到妈妈的爱, 她的关心。。。 那个为了孩子付出一切的妈妈。。。

我啊,想成为像傻瓜妈妈的妈妈,耐心的等待自己的小孩,陪在小孩的身边。。。
我啊,也想要有像社长大叔那样的老公,有个超级宽容的心,细心,永远爱着我的心。。。

很贪心吧???呵呵。。。

可是

还是会耐心的等着。。。

等着我的老公。。。
等着我的小孩。。。
等着傻瓜妈妈。。
等着未来家人。。。




0 Comments:

Post a Comment

<< Home